Onderweg... - Reisverslag uit Costa Mesa, Verenigde Staten van Yvette Grand - WaarBenJij.nu Onderweg... - Reisverslag uit Costa Mesa, Verenigde Staten van Yvette Grand - WaarBenJij.nu

Onderweg...

Door: Yvette

Blijf op de hoogte en volg Yvette

06 Maart 2015 | Verenigde Staten, Costa Mesa

Hoera, hoeraa!! Ik ben onderweg! Ik typ dit in het vliegtuig naar Chicago, eerste stop, terwijl ik zit te vernevelen op de crewseats achter in het toestel. De lunch is al verorberd, mijn buurvrouw ligt te slapen en ik geniet. Ondanks de turbulentie is het schitterend weer en af en toe zie ik de Atlantische Oceaan onder me verschijnen. De zon schijnt op de witte wolken, die in de meest prachtige figuren langzaam aan me voorbij glijden. En ik denk bij mezelf: Heer, wat is uw schepping mooi! U geniet elke dag van dit wonderlijke uitzicht, wat voor mij nu zo nieuw is. Wat een voorrecht om daar ook iets van te mogen zien!

Ik ben net begonnen aan de huiswerkvragen voor de studieweek. Even een paar voorbeelden: Wat spreekt je aan in het werkveld van counseling? Wat zijn je sterke punten daarin? En waar liggen je moeiten? Kun je anderen makkelijk confronteren en zo nee, waarom niet? Niet allemaal even snel te beantwoorden… Goed, dat ik dit nu al even doorneem. Dan kan ik er alvast over nadenken voor het in de studieweek aan bod komt.

Vanmorgen om 5.00u ging de wekker. Bram was vrij snel goed wakker, verheugde zich al een paar dagen op vroeg opstaan en naar Schiphol gaan. David was uren later nog niet helemaal op gang. Precies tegenovergesteld van hoe het normaal gaat.

Na het inchecken op Schiphol nog samen koffie gedronken, toen naar de gate, laatste knuffels en zoenen en toen alleen. Heel vreemd, om zonder hen dit te doen. In het vliegtuig kon ik ze zien staan op het Panoramaterras en na het open en dicht schuiven van mijn raampje zagen ze mij ook. Naar elkaar zwaaien, wat leuk dat dat lukte! En toen het taxiën en de thrill van het opstijgen! Spannend en keigaaf tegelijk! Wat blijf je lang doorklimmen, tot op ruim 9 km. Hoogte. Buiten is het -50 graden C en de tegenwind is 29 km/u. We vliegen met ruim 800 km/u en het is nu nog zo´n 4000 km. Even wat feitjes voor de jongens (de kleine en de grote)!

Bijna klaar met vernevelen, bijna klaar met deze blog. Net geprobeerd om met mijn koptelefoon op een film te kijken, maar wat maakt dat vliegtuig een lawaai… Ik kon het grotendeels niet verstaan en op een Amerikaanse vlucht tonen ze dus ook de Amerikaanse versie… Afijn, toch een leuke afleiding en genoeg gezien om de film, over miskend genie Alan Turing, nog eens goed te willen bekijken.

Morgenochtend, hopelijk na een goede, volgens Amerikaanse tijd, nacht slapen volgt wel weer een volgend verhaaltje. En nu: oogjes dicht en snaveltjes toe. Slaap lekker!

  • 07 Maart 2015 - 21:23

    Willy:

    Hé dappere vrouw!

    Wat heerlijk om te lezen dat je zo geniet!
    Ik kijk uit naar je volgende blog!

    Liefs Willy

  • 07 Maart 2015 - 23:07

    Nohemi:

    Top top!! Geniet. ..liefs knuff xx

  • 07 Maart 2015 - 23:27

    Gerard:

    Hele goede tijd en bedankt voor je verhaal!

  • 08 Maart 2015 - 08:37

    Jeannette:

    Lieve Yvette,

    Heerlijk om te lezen dat je nu al geniet.
    Ik geniet via je blog met je mee.
    BLESSINGS !!!

  • 08 Maart 2015 - 16:51

    Jenny En Koos Hadders:

    We hebben de knop gevonden. Heerlijk je verslag te mogen volgen. Blijven benieuwd naar je ervaringen, en vooral wat het met en voor je doet! Liefs.

  • 08 Maart 2015 - 16:57

    Elske:

    Veel plezier!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Yvette

Actief sinds 24 Feb. 2015
Verslag gelezen: 193
Totaal aantal bezoekers 8884

Voorgaande reizen:

08 Juli 2015 - 04 Augustus 2015

ArkoYvetteDavidBramnaarAmerika

06 Maart 2013 - 18 Maart 2013

Studieweek in Amerika

Landen bezocht: