Naar Orlando en bezoek aan een vriendin. - Reisverslag uit Orlando, Verenigde Staten van Yvette Grand - WaarBenJij.nu Naar Orlando en bezoek aan een vriendin. - Reisverslag uit Orlando, Verenigde Staten van Yvette Grand - WaarBenJij.nu

Naar Orlando en bezoek aan een vriendin.

Blijf op de hoogte en volg Yvette

17 Juli 2015 | Verenigde Staten, Orlando

Vandaag is het donderdag, de tweede in deze vakantie. Hoe is het mogelijk, dat het zo snel gaat...! Afgelopen maandag hebben we onze tweede vlucht gemaakt, van Newark naar Orlando International. Een redelijk voorspoedige vlucht. Er was een paar keer behoorlijke turbulentie, waarvan één keer zo heftig, dat Bram in het gangpad kwam te vallen... Dat was erg schrikken!
Vanaf de terminal gingen we met een monorail naar het hoofdgebouw, "Cool vliegveld!", volgens Bram. We hadden een huurauto geregeld via het reisbureau, een Chrysler 200. Aangekomen bij Alamo (het verhuurbedrijf) bleken de auto's waar we uit mochten kiezen aan de kleine kant voor onze 4 koffers, 3 trolleys en 2 rugzakken... En opnieuw werden we onverwacht gezegend, deze keer door een supervisor, die mijn gesprek met een medewerker opving over het ontbreken van een met de Chrysler vergelijkbare auto. Hij vroeg wat er aan de hand was en bood me een gratis upgrade naar een SUV aan, een veel grotere auto, en dat voor ruim 3 weken! Dus rijden we nu in een ruime, witte Ford Escape EcoBoost, heerlijk!
Het eerste wat opviel nadat we hier geland waren, was de temperatuur: ver boven de 30C! In de villa, die we gehuurd hebben zit gelukkig een airco, je kan eigenlijk niet zonder hier. En... een privézwembad! En een wasmachine, droger, drie badkamers, 3 tv´s, een garage met een pooltafel, airhockey, tafeltennis en een voetbaltafel... Kortom: superdeluxe!
Het langste stuk in de auto deden we de dag na aankomst, toen we in Georgia (de staat boven Florida) op bezoek gingen bij Cathy, één van mijn groepsleden tijdens m'n studieweek in maart. We reden een paar keer verkeerd en het laatste stuk was zoeken, omdat de navigatie ons een andere kant op stuurde dan de beschrijving van Google Maps. Dus na bijna vijf uur reizen kwamen we aan bij Bethesda House, het opvanghuis voor vrouwen die vechten tegen een verslaving, dat Cathy 18 jaar geleden heeft opgericht. En waar ze ook samen met haar man Terry woont. Wat heerlijk om elkaar weer in het echt te kunnen zien, vast te kunnen houden en uitgebreid te spreken!! Nog beter dan ik had verwacht! We mochten als gezin deel nemen aan het leven in het huis door met de vrouwen thee te drinken, te praten, spelletjes te spelen en 's avonds mee te eten. De jongens smulden van de grote hoeveelheid gebraden kip en heerlijk lime key pie (groene limoencake) als toetje. Het afscheid nemen was moeilijk... Maar wat heb ik genoten van het weerzien!! Wij allemaal! David wilde de volgende dag wel weer naar Cathy´s huis!
Daarna hebben we wat rustdagen genomen, vermoeid van het vele reizen en al die indrukken! En we hebben bewust gekozen voor een langere vakantie om pauzes in te kunnen lassen. Mijn vernevelen legt een druk op het dagritme, vooral ´s avonds als we terugkomen van een uitje. Vandaag hebben we in Orlando gekeken, eerst de buurt met alle (Disney-)parken en daarna een stukje van het centrum. Morgen gaan we een Disneypark bezoeken, we zijn het nog niet geheel eens welke... Er is gewoon teveel keus! En wat zijn ze duur...!
Vandaag hebben we ook heerlijk de tijd genomen om uit te slapen, samen te ontbijten, te zwemmen en spelletjes te doen in de garage. David en Bram vonden dit eigenlijk leuker dan weer een dag weg. Zo zie je maar weer: plezier laat zich niet inplannen ;) !

• 17 Juli 2015 - 09:15

Christien Stouwdam:

Hallo Yvette en familie,

Wat kan jij mooie verslagen schrijven Yvette
    Je kan wel een boek gaan schrijven

• 17 Juli 2015 - 21:16

Jeannette Pathuis:

Dat was ff schrikken voor jou Bram!!
    Hopelijk hebben jullie op de volgende vlucht geen turbulentie.

WOW...dat huis klinkt echt fantastisch!!

Ik ben heel blij voor je dat je een fijn weerzien met Cathy hebt gehad!!
    Super gaaf!

Geniet iedere minuut samen!
    De tijd gaat zo snel...zeker als je zoveel leuke dingen doet en veel indrukken hebt!

• 19 Juli 2015 - 12:42

Henri:

Fijn dat jullie het zo naar de zin hebt. Genieten de jongens ook zo van al die nieuwe dingen? Ik hoop dat de volgende pleisterplaatsen net zo goed zijn uitgerust als die in Orlando. Ook weer supergoed dat jullie een prima vervoermiddel hebben. Dat was vast weer een knipoog, zoals in NY.
    Liefs.

• 19 Juli 2015 - 19:53

Jenny En Koos Hadders:

We genieten van de verslagen. Wat maken jullie met z'n vieren een mooie tocht! Nog veel fijne dagen toegewenst! Jenny, Koos.